Lipšicove sprisahanie skutočne existuje

Autor: Pavol Pavlík | 30.1.2012 o 12:43 | (upravené 30.1.2012 o 14:28) Karma článku: 16,22 | Prečítané:  9874x

Minister vnútra Daniel Lipšic pred pár dňami odvážne uviedol, že dlhé roky existuje medzi politikmi naprieč spektrom dohoda. Podľa nej korupčné kauzy týkajúce sa politických strán a zainteresovaných ekonomických skupín sa nebudú vyšetrovať. Takúto dohodu nazývam sprisahaním. Zločineckým. Pripomeniem dôkaz, že je to naozaj tak.

V novembri roku 1999 mi ako politickému reportérovi televízie Markíza jeden z poskokov Mikuláša Dzurindu priniesol kópiu dvoch zmlúv medzi firmou Siemens a firmou pokladníka KDH TV COM za približne 30 miliónov korún. Firma TV COM bola priamo integrovaná do KDH a zamestnávala oficiálne straníckych funkcionárov. Na základe spomínanej zmluvy mala vykonať práce v súvislosti s projektom Verejného osvetlenia Bratislavy. Zmluvy boli z 15. júna 1996 a z 30. septembra toho istého roku a išlo v nich napríklad o „čiastočný inžiniering stavebnej činnosti a čiastočnú marketingovú realizáciu stavebnej realizácie". Nádherný jazyk, že? Zmluvy však mali jednu podstatnú chybičku. Siemens sa totiž víťazom „verejnej súťaže" na modernizáciu verejného osvetlenia Bratislavy stal až v druhej polovici októbra!

Z tohto prípadu sa stala obrovská kauza. Podľa všetkých objektívnych kritérií išlo o jeden z najčistejších prípadov gorilieho klientelizmu v našich dejinách. Politická strana dostala na tú dobu obrovské peniaze od firmy v čase, keď ešte nebola ani len vyhlásená verejná súťaž. Pre tých, ktorí nie sú z Bratislavy alebo si už na to obdobie veľmi nepamätajú, pripomínam, že KDH významne spolurozhodovalo o všetkých záležitostiach hlavného mesta a malo kľúčový vplyv aj na rozhodovanie komisie. Siemens vyplatenie peňazí bez problémov priznal. Zdalo by sa teda, že vyšetreniu prípadu a potrestaniu komunálnych zlodejov a ich klientov nič nebude brániť.

Samozrejme, stala sa figa borová. Neviem už, ako to presne znelo, ale neskoršie rozhodnutie polície bolo asi v tom duchu, že žiaden trestný čin sa nestal. Hoci boli k dispozícii všetky dôkazy! Pritom ministri vnútra v tom čase pochádzali z SDK, respektíve SDKÚ. Teda z klanu, ktorý mi na začiatku ako novinárovi spomínané zmluvy poskytol s jediným zámerom - poškodiť KDH. A veľmi ich hnevalo, že som im neskočil na lep. Ale o tom možno niekedy inokedy.

Tento text nie je o KDH, ale o systéme. O gorilých chlpatých rukách. A tie u takzvanej pravice (hoci gorila je dnes aj o ľavici) začali mocnieť na zlodejstvách v samospráve hlavného mesta. Ešte dávno, za Mečiara.

Keď som sa ako novinár snažil na magistráte získať o prípade podrobnejšie informácie, posadil si ma do kancelárie jeden vplyvný predstaviteľ. Najprv bol členom DÚ, potom aj SDK a SDKÚ. Medzi štyrmi očami mi povedal dve veci. Prvá, že : „tie k..y kádéhácke nás vtedy (v roku 1996) oj..li, lebo tento zárobok nám zatajili". A druhá vec, a to som si zapamätal dodnes: „Pán redaktor, musíte pochopiť, že Mečiar nás chcel zničiť. Potrebovali sme (DÚ, KDH, DS, pozn. aut.) ekonomicky prežiť. Jedinou možnosťou bolo brať provízie z veľkých bratislavských tendrov a predajov. A vždy sme sa spravodlivo delili 3:2:1 (DÚ, KDH, DS, pozn. aut.). Bol to taký príspevok na demokraciu."

Netreba asi nikomu pripomínať, že v kradnutí pokračujú dodnes. A nielen v Bratislave. Je úplne jasné, prečo Mikuláš Dzurinda hovorí, že Gorila pravicu zbližuje. Len nepovedal, že ich chlpaté gorilie ruky zvierajú už od začiatku deväťdesiatych rokov. A veľmi pevne.

 

Text reportáže : http://tinyurl.com/6oysehz

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico na sneme opäť útočil aj na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Dušan Čaplovič a Pavol Paška.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?